BBN Netwerk BBN Connect BBN Events Netwerk Ridderkerk BBN Magazine
Lid wordenInloggen

Boro in gesprek met Henno Jacques van Piepschuimlogo.nl

Datum: 26-02-2021
Geplaatst door: BBN Connect

Onderneming: Piepschuimlogo.nl

Naam: Mijn naam is Henno Jacques, 60 jaar en vrijgezel. Ik woon en werk in Maassluis. Mijn twee volwassen zonen zijn al een aantal jaren de deur uit. En wonen gelukkig wel in de buurt; Den Haag en Rotterdam.

Branche en vestiging: Piepschuimlogo.nl is gevestigd in Maassluis en helpt ondernemers om die lege muur in hun kantoor, showroom of hal te laten spetteren. Dat doen we door hun bedrijfslogo levensgroot in XPS-hardschuim te produceren en te plaatsen. 

Wat is XPS-hardschuim?: XPS-hardschuim, kortweg XPS, is familie van piepschuim. Door een ander procedé heeft XPS een veel hogere dichtheid dan ‘gewoon’ piepschuim. Het gladde oppervlak laat zich perfect in de huisstijl kleuren verven. En door de hoge dichtheid kan het superstrak gesneden worden. Bovendien bevatten de letters/figuren geen snijkieren. Daardoor ontstaat er een hoogwaardig logo.

Wanneer gestart en hoe: In 2010 ben ik gestart, middenin de economische crisis. In die tijd was ik al 7 jaar als zelfstandig grafisch vormgever aan de slag. In 2009 wilde ik iets aan de wand in de entree van mijn toenmalig pand. Na wat zoekwerk kwam ik op piepschuim uit. Via Tante Tootje (het bedrijf bestaat inmiddels niet meer), een website die piepschuim babynamen produceerde, bestelde ik mijn logo in piepschuim. Wel moest ik het zelf verven. Echter, het was niet wat ik wilde. De bolletjes-structuur was duidelijk door de verf heen te zien. En in een aantal letters zaten snijkieren. Uiteindelijk kwam ik XPS-hardschuim tegen. En Piepschuimlogo.nl was geboren. 

Ben je tevreden over hetgeen je bereikt hebt tot nu toe: Ja, ik ben tevreden. Uiteraard is er de wens om nog meer omzet te genereren door meer logo’s te leveren. En daar ben ik hard mee bezig. Bovendien ben ik de eerste- en tweede corona-golf redelijk goed doorgekomen. Vanaf vorig jaar september barste het weer los. 

Toekomstplannen: De komende jaren wil ik nog wel een aantal doelen behalen. Zoals meer bekendheid in Nederland, maar ook in België en Duitsland. Voor de Duitse markt heb ik anderhalf jaar geleden de website Styropologo.de opgezet. Ondanks de hoge concurrentie heb ik toch wat logo’s kunnen leveren. 

Heb je nog tips voor andere ondernemers: Zorg dat je service naar de klant hoog is. Dat levert je uiteindelijk meer op. 

Heb je nog tijd voor hobby’s: Hardlopen doe ik elke zondagmorgen. Afhankelijk van gemoed en weersgesteldheid tussen de 5 en 10 km. Daarnaast heb ik een oud huis. En daar moet nog wel eens iets aan gedaan worden. 

Wat wil je nog meer kwijt: In 2010 ben ik rustig aan met piepschuimlogo.nl begonnen naast mijn werk als grafisch vormgever. Begin 2018 heb ik de knop omgedraaid om full-time voor Piepschuimlogo.nl te gaan. En daar heb ik geen spijt van.

Meer informatie:
Website Made by Johan